Cikkszám: Revell:3302
Fejlesztése 1967-ben kezdődött, amikor a már hadrendbe állított T–64 harckocsik üzemeltetése során problémák jelentkeztek a motor, a futómű és az automata töltőberendezés megbízhatóságával. 1968–1969-ben többféle módosított T–64-gyel végeztek teszteket. Kipróbálták a T–64A harckocsit a V–45 típusú dízelmotorral, a harkovi Morozov Tervezőirodában kifejlesztett új hűtőberendezéssel, valamint más példányokat a V–45 dízelmotorral, a Nyizsnyij Tagil-i Uralvagonzavod tervezőirodájának új automata töltőberendezésével és elszívó rendszerével felszerelve. Az összehasonlító tesztek a változtatásokkal a T–64 megbízhatóságának javulását mutatták. 1969 novemberében az átépített, kísérleti harckocsikba a korszerűbb és nagyobb teljesítményű, 573 kW-os (780 LE) V–46 dízelmotort építették, és a harckocsik Nyizsnyij Tagilban tervezett új, nagyobb futógörgőkkel épített futóművet kapták. Ez a jelentős módosításon átesett változat kapta a 172-es objektum gyári típusjelzést. A harckocsi végső fejlesztése Nyizsnyij Tagilban, az Uralvagonzavod Leonyid Karcev vezetése alatt álló tervezőirodában, Valerij Venyegyiktov főkonstruktőr irányításával folyt. 1973-ban a szükséges tesztek és csapatpróbát követően T–72 típusjelzéssel és Uralnéven rendszeresítették a Szovjet Hadseregben.
Festést, ragasztást igénylő makett.
Méretarány: 1:72
Hossza: 112 mm
Alkatrészek száma:135
Nehézségi foka: 4
Ajánlott 10 éves kortól
Összeállíási útmutató:03302.pdf
Szólj hozzá elsőként!