Kategóriák, termékek:

EXKLUZÍV MAKETTEK

Red Bull

ELŐRENDELHETŐ MAKETTEK

ÚJDONSÁGAINK 2017

GRANNA Társasjátékok

MAKETT ÚJDONSÁGAINK

KIFUTÓ MAKETTEK

MAKETTEK MÉRETARÁNY SZERINT

REVELL Makettek és Kiegészítők

ENGINO Építőjáték Modellek

ZVEZDA Makettek és Kiegészítők

WELLY Fém Autó Modellek

KLEIN TOYS játékok

BAKELIT ÓRA ÚJDONSÁGOK

BRUDER Járművek, Munkagépek, Figurák, és Kiegészítők

MODELLVASÚT

ITALERI Makettek és Kiegészítők

EGYEDI TERVEZÉSŰ BAKELIT FALIÓRÁK

BAKELITLEMEZ és rétegelt lemez FALIÓRA

LÁNYOKNAK, FIÚKNAK (2, 3, 4, 6, 8 éves kortól) AJÁNLJUK

GUNZE Festékek és Kiegészítők

CHROMAX Festékszórók és Kiegészítők

ÉKSZERTARTÓ FA, 3D PUZZLE

Elérhetőségeink:

Tel: +36-20/361-4894
Tel: +36-20/535-3307
E-mail: 

makettwebaruhaz@gmail.com

Facebook

Revell DC-4 Balair 1:72

Revell DC-4 Balair 1:72
Revell DC-4 Balair 1:72
Revell DC-4 Balair 1:72
Revell DC-4 Balair 1:72
Revell DC-4 Balair 1:72
Revell DC-4 Balair 1:72
Revell DC-4 Balair 1:72
Revell DC-4 Balair 1:72
Revell DC-4 Balair 1:72
Szállítási idő: 2-5 munkanap
Új
Értékelés:

Cikkszám: Revell:04947

A DC–6 a Douglas Aircraft Company által kifejlesztett négymotoros, alsószárnyas, túlnyomásos kabinnal ellátott, közepes és nagy hatótávolságú utasszállító repülőgép.

A prototípus első repülését 1946. február 15-én hajtotta végre. A DC–6 az 1950-es évek klasszikus repülőgépe.

Megbízhatósága és gazdaságossága miatt nagyon kedvelt volt, összesen 703 példánya készült el 1946 és 1959 között, katonai és polgári célokra egyaránt alkalmazták. Katonai teherszállító változatát C–118 Liftmaster néven rendszeresítette az Amerikai Egyesült Államok Légiereje (USAF).

A második világháborúban a C–47 Skytrain/DC–3 Dakota és a DC–4/C–54 Skymaster nagyon sikeres volt, de a háború előrehaladtával egyre nagyobb lett az igény egy a DC–4-nél nagyobb kapacitású szállítórepülőgépre. Ugyanakkor a Douglas repülőgépgyár tisztában volt azzal, hogy a háború után a polgári légiközlekedés rohamos fejlődésnek fog indulni, ezért szükség lesz egy nagy kapacitású utasszállító repülőgépre is. Ezért beindították a DC–6 programot. Mivel a gép csak 1946-ra készült el, ezért már az II. világháborúban nem került felhasználásra, azonban a polgári légiközlekedésnek továbbra is szüksége volt rá.

A gépet túlnyomásos törzzsel tervezték, hogy magasabban közlekedhessen és ezáltal gazdaságosabb legyen az üzemeltetése. A kor „divatjának” megfelelően sárkányszerkezete hagyományos elrendezésű lett. A repülőgép a DC–4-esnél hosszabb törzset és nagyobb teljesítményű motorokat kapott, de az elődjénél jól bevált szárnyat megtartották.

Az 1946-ra elkészült prototípust az Amerikai Légierő vásárolta meg és XC–112A kísérleti típusjelzéssel látta el. Az első polgári üzemeltető az American Airlines volt. Az AA 1947-ben állította forgalomba a DC–6-ot a New York–Chicago útvonalon.

Az ötvenes évek elejétől kezdve a DC–6 elkezdte leváltani az addig szinte egyeduralkodó DC–3-at. A típusnak két fő vetélytársa lett: a Lockheed Constellation és a Boeing 377 Stratocruiser. A Boeing 377 komoly hátránnyal indult a „versenyben”, mert a három típus közül ezt állították forgalomba a legkésőbb.

A DC–6 és a „Connie” azonban mindvégig versenyben maradt. Végül a Lockheednek körülbelül 150-nel több Constellationt sikerült értékesítenie.

A makett adatai:

Hossza:401 mm

Fesztáv:497 mm

Elmek száma:356

Nehézségi foka: 5

14 éves kortól ajánljuk

Összeállítási rajz:

DC4 pdf

Ár: 15 090 Ft
+ Véleményt írok
A termékhez még nincs hozzászólás.
Szólj hozzá elsőként!